اگه تا حالا وبلاگ، کانال تلگرامی، صفحه اینستاگرام یا فیسبوک داشتین، شاید یکی از سادهترین روشهای کسب درآمد ریموت و از طریق اینترنت برای شما، همین تولید محتوا باشه.
یهتره اول یه تعریف داشته باشیم :
تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط یا ساخت هرچیزی که انسانها میتونن درکش کنن و در بستر های مختلف منتشر میکنیم تا به اهدافی مثل کسب درآمد، رسانهسازی و … برسیم. اما عموما به یه متن همراه با عکس و ویدیو و فایل صوتی گفته میشه.
البته الزامی نیست که حتما ویدیو و فایل صوتی تو متن ما وجود داشته باشه.
عموما واحد تولید محتوا هماهنگ با واحد بهینه سازی و سئو، یه لیست از صفحات مختلف سایت و محتوهای مورد نظر تهیه میکنه و مطابق همون شروع میکنه به نوشتن و تولید محتوای تصویری، ویدیویی و صوتی .
مثلا فکر کنین قرار هست کارشناس تولید محتوای یه سایت روانشناسی باشین، واحد تولید محتوا میاد و لیست های مختلفی تهیه میکنه:
لیست روانشناسان بزرگ
لیست بیماری ها و اختلالات
لیست روش های درمان
بعد با استفاده از این لیست ها، عنوانهای مورد نیاز تهیه میکنه، مثلا برای هر روانشناس برای نمونه #فروید یه صفحه ایجاد میکنه با عنوان بیوگرافی فروید .
اما خیلی وقتها هم کار به اندازه کافی اصولی و درست جلو نمیره و یه مشتری ممکنه بیاد و یه عنوان تخصصی بده، بگه برای این محتوا میخوام. یا ده تا عنوان نامرتبط بهتون بده و بگه ده تا محتوا یا مطلب میخوام.
شما هم شروع میکنین به نوشتن. البته خیلی از کارشناسان تولید محتوا به صورت تخصصی و تیمی فعالیت میکنن، مثلا تیمی شامل عکاس، تدوین گر، پادکستر که به صورت ویژه فقط برای موضوعات پزشکی تولید محتوا انجام میدن.
دو نکتهی مهم نیاز هست تکرار بشه و یادمون نره:
اول اینکه ما برای تولید محتوا حتما به متن نیاز داریم ولی الزاما نیازی به عکس، ویدیو و فایل صوتی نیست، هرچند باید در این مورد به صورت دقیق با مشتری به توافق رسید.
دوم اینکه ممکنه بر حسب نیاز، مجبور بشیم به تولید محتوا برای موضوعات پراکنده.
اگه مایل هستین تو این حوزه دقیق آموزش ببینین، میتونین از آدرس های زیر استفاده کنین، البته از هوش مصنوعی و چتجیپیتی هم نترسین، درسته توان تولید محتوای بالایی داره اما در نهایت، باز یه ربات هست و خلاقتی که شما دارین، نداره.
راهنمای جامع تولید محتوا به زبان ساده